השארת תגובה
בעידן הדיגיטלי של המאה ה-21, שילוב פעילויות מבוססות על משחק, ככלל, ופלטפורמת חדרי בריחה ניידים בפרט, הוא לא רק נדרש, אלא גם אפשרות להעשרת חוויית הלמידה.
המשחקים מגיבים לצרכים המשתנים של התלמידים, מגבירים את התעניינותם ומפעילים את כליהם של המחשבה החשיבתית והאפקטיבית.
פעילות של חדר בריחה נייד מאפשרת לתלמידים ללמוד באופן פעיל, להתמודד עם בעיות ולמצוא פתרונות באופן יצירתי. תוך כדי משחק, התלמידים מקבלים משוב מיידי, מה שמאפשר להם להבין יותר מהר את התוצאות של הפעילות שלהם. כמו כן, משחקי בריחה מסייעים בהשגת מיומנויות חיים חשובות כמו עבודה בצוות, תכנון והתמדה.
אנחנו, ב״ראש גדול – משחק חוויה, חינוך״ לאורך שנים ביצענו התאמות ויצרנו גרסאות של חדרי בריחה הניידים שלנו שמתאימות מבחינת רמת הקושי ומספר המשתתפים לכיתות ב׳ עד ו׳ בבית הספר היסודי. גרסה שמתאימה לתלמידי חטיבות הביניים (כיתות ז׳ – ט׳) וגרסה שמאתגרת את תלמידי תיכון (כיתות י׳ – י״ב׳).
יש לנו נסיון רב עם כיתות מופת וכיתות מחוננים ויש לנו את הכלים, את היכולת ואת הפעילויות המסוגלות לאתגר גם אותם.
כמו כן, פעילויות חדרי בריחה הניידים שלנו מתאימות גם למסגרות חינוך בלתי פורמליות, מתנ״סים ותנועות נוער.
מחקרים בינלאומיים והנסיון שלנו מלמדים שחדר בריחה נייד הוא אמצעי מאוד אפקטיבי גם בתחום החינוך המיוחד. תלמידים עם לקויות למידה שונות או כאלו הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי מגיבים בצורה יוצאת מן הכלל כאשר התוכן מועבר באמצעות משחק אינטראקטיבי, מאתגר את כל החושים ומעניין.
כדי למצוא את הפרטים על כל הגרסאות של חדרי בריחה הניידים של ״ראש גדול – משחק חוויה חינוך״ לחצו כאן.
כשמתכננים את לוח האירועים של בית הספר בשנת לימודים הקרובה, ניתן לשלב את הפעילות של חדר בריחה נייד עם מגוון פעילויות נוספות שלנו, למשל עם עמדת צילום מסך ירוק או סדנאות יצירה. ניתן למצוא אותנו גם במערכת גפ״ן.
שילוב של פלטפורמות משחק וחדרי בריחה ניידים בבתי ספר מאפשר שילוב של הגישות המסורתיות ללמידה עם הגישות החדשניות. הוא מציע גישה אינטראקטיבית ומעניינת לחומר הלימוד, מה שמגביר את המוטיבציה ללמידה.
בסיום, שילוב של פלטפורמות משחק בבתי ספר הוא חלק בלתי נפרד מהכימיה של החינוך המודרני. הוא מסייע להגביר את ההבנה, להגדיל את העניין ולפתח מיומנויות חשובות שתלמידים יכולים להביא איתם לחיים מעבר לכיתה.